Det är så typiskt

I dag var det riktigt varmt men fuktigt så känslan var att gå omkring i en bastu. Vi hade inte heller någon sol vilket gjorde att vallen jag planerat att slå inte ville torka ur från regnskurarna dagen innan. Jag fick vänta ända fram till kl tre innan jag kunde sätta igång. Jag hann några varv men sedan kändes styrningen så konstig. Stannade traktorn och ringde till Anders. Han trodde det behövdes fyllas på olja i servon så under tiden jag inväntade att han skulle komma hem så gick jag en smultronrunda och njöt av en massa smultron.
 
Naturligtvis var det inte bara att fylla på oljan. När vi startade igen sprutade det och det visade sig efter lite letande att det gått hål på en slang. Det är så himla typiskt när man ska skörda att det ska gå sönder just då. Vi fick i stället skaka liv i vår gamla blå traktor som bara stått parkerad de senaste åren. Jag blev imponerad av den för den puttrade igång så fint.
 
Allt strul gjorde att jag inte hann hela gärdet utan resten får jag slå i morgon förmiddag. Sedan ska det bytas redskap. Hoppas det fungerar bra för nu är jag utan hjälp i tre dagar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0