Vilken halka

Nu är det inte bara vår gårdsplan och backe som är isig. Även inne i hästhagarna har det blivit halkigare. Alla hästarna utom Bouchette går utan skor så de klarar sig hyfsat. Bouchette däremot tog jag in idag och skruvade i lite broddar. Jag har dragit mig för att göra det då hon ofta blir bortmotad och flyttar sig snabbt i sidled. Det är Grattis som är lite aggresiv. När Bouchette kastar sig åt sidan är det lätt att hon kliver på framförallt Dominans eftersom han oftast står intill henne. Vill ju inte att han ska få ett broddtramp.
 
Nu gick det i alla fall inte att skjuta på det för då kunde Bouchette råka ut för en hemsk olycka i stället och det vill jag förhindra till varje pris.
 
Bouchette
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0