Variation

Ibland kan det verkligen vara svårt att hitta på vad man ska äta. Det känns som att allt man kommer på åt man alladeles nyligen. I dag gjorde jag en fårstek tillagad på ca 100 graders ugnsvärme. Det blir så himla gott när köttet får tillagas långsamt. Så var det då tillbehöret. Hade ett blomkålshuvud hemma men kände att jag ville göra något nytt. Jag googlade lite och fick inspiration. Det blev en egen variant eftersom jag saknade ingredienser till ursprungsreceptet. Det blev väldigt gott och så otroligt enkelt så jag vill dela med mig.
 
Dela blomkålen i buketter och koka dem 3-4 minuter i lättsaltat vatten.
Lägg i ett durkslag och se till att vattnet rinner av ordentligt.
Vispa upp två ägg. Häll i blomkålsbuketterna i äggröran och rör runt ordentligt.
Stek buketterna i rikligt med smör. Smaka av med salt.
 
 
Smaklig måltid!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0