Mycket i gömmorna

Vilka fynd man gör när man städar. Det första jag hittade var en skriven rapport som en av mina prao-elever lämnat in till sin lärare. Den beskrev en veckas prao här på Rocklösa. Kul att läsa och se vad vi gjorde just den veckan. Längre tillbaka hade jag då och då skolelever som ville prova på att jobba i ett stall. Många gånger hade de kommit i kontakt med Rocklösa genom att de skulle eller hade varit på ridläger här. Den här rapporten beskrev att det var två elever här samtidigt. Vi hade nio boxar att mocka och foderförberedelser till nio hästar. Det plus att smörja ett träns och göra någon liten grej med någon häst på ridbanan var det som de hann med under en dag. Då var även jag med den mesta av tiden. En dag under veckan åkte vi till hästtandläkaren med Miljon.
 
Nästa fynd som jag har letat ihjäl mig efter och inte kunnat hitta var Mulles hästpass. Eftersom jag sålde honom så blev jag tillslut tvungen att beställa en kopia vilket kostade mig över 1000:-. Nu är orginalpasset upphittat. Det låg på det enda stället jag inte har letat på. Hur hamnade det då där? Jag tror att jag har kommit in med en massa post och bilvit avbruten, lagt den ifrån mig på världens konstigaste plats och sedan hamnade en del annat ovanpå och så var det försvunnet. Hittade även en faktura som jag vet att jag fick beställa en kopia av för att när jag skulle betala den så hittade jag den inte.
 
Mulle med på ridläger och bakom kommer Mia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0