Bankkrångel

Nu har jag råkat ut för det där med krångliga banker igen. För insättningar från kunder till mitt företag har jag alltid haft ett plusgirokonto. På det är det ingen ränta så när det samlats ihop en lite större summa brukar jag föra över pengarna till ett bankkonto. Det har jag gjort genom att föra pengarna till den bankens pg-nummer och skrivit på talongen vilket konto pengarna ska sättas in på. Enkelt, smidigt och har passat mig perfekt då jag inte har internetbank på mitt plusgiro utan använt det gamla systemet med betalningsavier.
 
Nu visar det sig plötsligt att min bank inte längre har något plusgironummer vilket gör att det inte går att sätta in pengar hos dem från mitt pg. Jag blir så trött på hela banksystemet när inget får vara som tidigare. Allt ska vi betala för och allt ska skötas utan personlig kontakt.
 
Jag ska leta efter en bank som faktiskt är intresserad av mina pengar och att ha mig som kund. Har ni några tips?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0