Fyra årstider

Vad underbart det är att bo i ett land med fyra årstider. I dag när jag gick på gården njöt jag så mycket av att nästan all snö försvunnit och gruset har kommit fram. Innan dess var jag lika lycklig över vintern och i synnerhet när den blir på riktigt och snön kommer. Före vintern är det ju den färgsprakande hösten. Måste jag rangordna de olika årstiderna så är det nog hösten jag gillar bäst. Så den fjärde årstiden som är sommaren. Inte klarar man sig utan sommar inte fast det behöver inte vara för varmt.
 
 
Nu dröjer det inte länge så är det vår på riktigt. Vi har fått sjötomt, vattnet forsar i bäckravinen ner mot gårdsplanen och i går hörde jag änderna kraxa nere i ån. Det bästa med att bo på landet är att varje liten förändring i naturen blir så tydlig och gör en så glad.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0