Förrädisk is

Trots att jag är så försiktig så lyckades jag idag halka när jag gick ut ur stallet. Där ligger ett istäcke kvar. Det samlades ett extra tjockt lager när snön ramlade ner från stalltaket och den har inte hunnit smälta bort. Jag går så försiktigt över varje gång men nu var den extra hal av att de töar. Det blev lite skridskobana. Jag tog ett steg och benet for framåt och jag stod på öronen. Jag riktigt kände hur det högg till på baksidan av benet. Det blir att man ligger kvar och känner efter extra noga om allt känns helt. Innan jag kom upp var byxorna rejält sura.
 
Nu haltar jag omkring och har antagligen gjort en rejäl sträckning i vadmuskeln. Det är en plåga att gå så hela kvällen har jag vilat benet. Anders fick hjälpa mig att mata hästarna och ankorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0