Sista dagen

Så har det då varit den sista heldagen för våra boendegäster. De som har bott i Lillstugan bjöd vi över på lite middag. De är så trevliga och frun och jag har pratat massor. Vi ville bjuda på något riktigt svenskt så först blev det ett par kräftor var. Det tog en väldig tid att äta upp då jag visade och sedan satt alla och pillade med klorna länge och väl innan vi gick över på resten. Kräfta nummer två klarade de av på egen hand. Alla uppskattade smaken mycket och åt med stor förtjusning. Därefter blev det kantarellpaj med brieost. Jag läste om att det nästan inte finns några kantareller längre i många länder så det kändes väldigt svenskt att först plocka dem och sedan göra en paj. Eftersom inte alla gillar svamp så gjorde jag även en ost- och skinkpaj. Trevligt avslut med våra gäster. De åker fem i morgon bitti så sex börjar jag städa. Ska sedan även hinna stora huset innan våra nya gäster dyker upp.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0