Ont i foten

Dominans har gjort något med en av sina bakhovar. Han vill inte stötta på den men jag tycker det har blivit lite bättre nu efter ett par dagar. Misstänker att det kan vara en hovböld. Jag undersökte den noga men kunde inte hitta något förutom att han var sliten i hovväggarna. Han har lite fullblodshovar och det brukar ju inte vara av superkvalitet. Förra året fick jag t o m sko honom en period för att han hela tiden fick hovbölder och egentligen ömmade konstant.
 
En av getterna har också ont i sin fot. Han hade fastnat en dag i en tjock eltråd. Den hade kilat in sig mitt i foten mellan klövarna. Antagligen hade han hoppat mot en träd och i landningen fått tråden med sig. Tur att det inte var någon ström på den. Nästa gång de rymmer ur hagen ska jag fånga in den och se varför den har börjat halta mer
 
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0