Bad - men kallt

I dag var våra olika gäster iväg på utflykter och då passade jag på att ta ett dopp nere vid bryggan. Det var så skönt fast riktigt kallt. Ingen simtur utan mer ett långvarigt dopp. Så fräsch som man känner sig därefter går inte att åstakomma på något annat sätt. Anledningen till doppet var dagens hårda arbete. Först var vi ut och slyröjde. Jag kör en tank med röjaren. Det är precis lagom. Mot slutet värker det i armarna. Det är fruktansvärda mängder med aluppslag. På eftermiddagen gick jag ut med korgen och hittade så fantastiskt mycket svamp, framförallt mandelriska. Har aldrig varit med om något liknande. Jag plockade även blåbär till dagens efterrätt och så lite hallon. Hallonen växte i de värsta snåren och allt var lika högt som jag. Det här regnandet gör alla växter till mastodonter.
 
Jag pratade idag med en granne vars mamma för noggrann bok över väder och regnmängder. Bara den senaste veckan har vi fått 50 mm och under maj, juni och juli har det kommit 300 mm.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0