Åter vardag

Nu börjar semestrar ta slut och känslan är att Sverige vaknar upp och det vanliga livet börjar lunka igång. I går var jag på en träff nere i Tystberga. Det var några av de deltagare som ska vara med på Aptitrundan i höst som träffades ihop med ledningen. Det var erfarenhetsutbyte och diskussion kring marknadsföring och liknande. Det var roligt att träffa både tidigare bekanta och nya. På samma plats som vi var på fanns även en trädgårdsmästare så efter mötet gick vi och tittade i växthusen och i odlingarna på friland. Oj, så många härliga tomater av olika sorter det fanns. I det ena växthuset var det fyllt med en sort som gav enorma klasar med körsbärstomater. De var så där härligt goda som är så svårt att hitta nu för tiden. Jag köpte med mig ett helt kilo hem.
 
I dag har jag suttit ute nästan hela dagen med bokföringspärmen i knät och förberett för momsdeklarationen som ska vara inne på måndag. Skönt att sitta i solen hela dagen och kunna förena nytta med nöje.
 
Jag avslutade dagen med att plocka en skål med hallon ute i hagen. Hallon med mjölk och grädde är så gott. Under alla ridlägerår hann jag nästan aldrig med att plocka bär så nu när jag är friare så njuter jag så av att kunna göra det. Att äta egna färskplockade bär varje dag är verkligen en lyx.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0