Stormbyar

Vilka vindbyar det varit under dagen. Riktigt ruggigt och kylslaget. Jag åkte iväg med fyrhjulingen bort till en granne på eftermiddagen för vägföreningen skulle ha årsmöte. På vägen hade det fallit en träd tvärs över så det gick inte att  komma fram. Som tur var så kunde jag svänga ut på en åker och åka en bit på den och på det sättet ta mig fram ändå.
 
Hos vår andra granne hade också fallit ett träd - en asp. Den hade bävern varit och gnagt på så det behövdes nog inte så stor pust för att den skulle falla. Den tryckte ner hela hjortstaketet så nu på kvällen hörde jag grannens motorsåg. Han var nog där och reparerade sitt staket.
 
 
 
Nu har lugnet lagt sig på gården när alla gäster och våra barn och barnbarn åkt hem till sig. Underbara dagar som vi uppskattar extra mycket då de så sällan är och hälsar på oss. Tråkigt att bo så långt ifrån sina barn.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0