Att vara flexibel

Vissa dagar blir verkligen speciella och inte alls som man planerat. Tur att jag är flexibel och inte får panik när jag inte hinner något av det som jag tänkt.
Det började med att jag fick ett samtal och blev påmind om att åka till Stjärnhov och möta upp en producent för att hämta varor till gourmetvandringen. Vi möttes på säteriet och sedan blev jag fast där för ägaren kom och visade mig sin nybyggda vävstuga.
Hovslagaren sms:ade att han skulle komma och slå på en tappsko så det blev nästa projekt att ställa in ett par hästar. Jag passade även på att borsta dem och få bort lite av vinterpälsen.
En halvtimme senare hade jag ett besök inbokat av en säljare av värmepumpar. Det drog riktigt ut på tiden så när det var klart så var det dags att ge djuren mat och sedan mig själv.
Vid nio på kvällen ringer telefon och en kund vill boka boende för natten. Full fart ner till Nergården. Fixar snabbt fram lakan och handdukar och putsar av badrummet så att det är rent och fint.
 
Som tack för att säljaren av värmepumpar fick komma på besök fick jag några trisslotter. Det blev någr 30 kronorsvinster. Det hade varit bättre med en miljon för då hade det blivit affär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0