Storstaden och svampskogen

Igår var jag på utflykt upp till Stockholm. Först åkte jag till det stället där jag hyr lakan och lämnade tillbaka en massa smutstvätt och tog med mig lite rent. Därefter åkta jag till kafferosteriet som jag tar kaffe ifrån till mina matvandringar. Där hade jag stora problem då de stängt av vägen. Inte lätt att veta hur man ska kunna köra runt och komma fram från ett annat hål. Frågade en kvinna vid vägen och hon sa kör mot Tullinge centrum. Jaha, men hur vet man vart det är när det inte skyltas någonstans. Hittade det i alla fall tillslut och sedan var min plan att ta mig ut till E4:an igen och besöka en Mio-butik i närheten av IKEA. Nu började jag inse hur otroligt dåligt vägskyltningen är i Sverige. Ingenstans fanns någon skylt som sa att jag kunde ta mig till motorvägen och tillslut så var jag helt plötsligt i närheten av Rågsved i stället. Katastrof måste jag säga om vårt land. Om jag inte kan hitta hur ska då en utlänning kunna ta sig fram?  Dagen avslutades med en middag tillsammans med min syster. Sedan satt vi och pratade länge innan det var dags att fara hem.
 
I dag har jag gått två rundor i svampskogen. Nu har jag två korgar fulla med svamp som jag ska lägga på utställningen i morgon. Svampkursen startar kl 10 och då ska den vara klar så alla kan titta och lära.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0