På väg in i höstlunken

Nu återstår det bara en intensiv helg innan lugnet lägger sig på gården. På lördag har jag sista matvandringen för säsongen och på söndagen årets sista svampkurs. Det är också 70-tals bilträff på Grytsberg så vi har lite gäster i stugor och rum. Därefter är det helt lugnt på bokningssidan. Både bra och dåligt kan man säga. Det är väldigt skönt att få ägna sig åt annat och kunna ta tag i saker som är eftersatta. Kan säga att det är mycket som står på kö att bli gjort. Nackdelen med inga bokningar är att det blir bara utgifter framöver och inga inkomster.
 
I detta strålande väder som vi har nu bestämde jag mig för att ta itu med en av sakerna som står på kö att blir åtgärdat. Jag började skrapa stalldörrarna och satte sedan igång och måla dem. Så snyggt det blev. Jag hoppas jag hinner alla dörrarna som finns på byggnaderna innan höstrusket kommer. Har nu även börjat med den riktigt stora porten bredvid.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0