Häftigt

Jag blev positivt överraskad när jag kollade min mejl. Jag har redan fått en bokning från Tyskland på en veckas boende nästa sommar i Nergården. Spännande att det börjar så tidigt. Kanske kan jag hoppas på att huset blir uthyrt ännu fler veckor än de sju vi hade i somras.
 
I lördags var det säsongens sista matvandring. Vad underbart det är i september. Precis lagom varmt och det blir sån härlig lukt i naturen. Det här gänget passade på att handla riktigt mycket i gårdsbutiken.
 
Under lördagen dök även våra boendegäster upp. De kom betydligt senare än vad de aviserat innan. Den här gången gjorde det inget för då hann jag bli klart med matvandringen och hade tid med ett bra mottagande. Annars är det lite träligt när folk inte kommer som de sagt för jag blir så låst när jag hela tiden måste passa på deras ankomst.
 
Den här helgen avslutade jag med att ha en svampkurs. En bra dag men just när vi var i skogen mörknade det plötsligt, började regna och helt plötsligt small det till ordentligt och så var åskan över oss. Vi bestämde oss för att gå hem för alla hade inte regnkläder på sig. I stället tog vi och fikade och gick sedan igenom korgarna. Alla kände sig mer än fullärda och skulle när de kom hem prova de olika svamparna.
 
Än är inte svampsäsongen över. Så här kan det se ut efter en promenad i november.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0