Förberedelser i skogen

Nu blir det intensivt i några dagar. I går var jag runt i sörmland och hämtade varor och idag har jag lagt upp i skålar och på fat det som ska serveras på lördagens matvandring. Det ser dessutom ut som det blir en helt OK dag vädermässigt. Inte sol men temperaturer upp till 18 grader. Inte dåligt för att vara 20:e september.
 
Två vändor har jag tagit ut i skogen under dagen. Det har fullständigt exploderat av nya svampsorter bara nu under de sista dagarna. Jag fyllde min korg blixtsnabbt med olika arter till utställningen. Jag tar en eller max två av varje för att ha att visa. Det är ju bara en vecka sedan jag hade kurs och då var det inte alls lika många olika sorter. Att jag gick ut två gånger beror på att jag går i olika sorters marker för att hitta maximalt.
 
Nu har jag lagt svampen i en stor kartong och försöker nu hålla det lagom fuktigt så att den är fin på söndag när kursen startar. Det är lite knepigt för på natten är det välidgt fuktigt och på dagen blir det för torrt.
 
Lakritsriska och kremlor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0