En annan värld

Varje gång jag åker till Skåne och hälsar på barn och barnbarn så kliver jag in i en annan värld. Här kan jag inte jobba, sköta djur och gård eller engagera mig i mitt företag. Där njuter jag bara av samvaron, läser och tar det lugnt. Det är så stora kontraster så det är som att gå mellan två olika världar. Ibland får jag göra ett litet undantag ändock som att skicka iväg beställning på varor inför matvandringar och så svara på lite mejl. Den stora skillnaden är framförallt att jag inte kan ta itu med saker som väntar och just det gör Skånebesöken så avkopplande.
 
Bra att ha laddat inför några intensiva veckor med en stor grupp matvandrare på söndag, svampkurs både fredag och lördag veckan efter samt matvandring igen lördagen därpå och svampkurs dagen efter. En härlig och rolig period under en höstmånad som jag älskar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0