Smutsgöra

Jag är verkligen nöjd med den här dagen. I går var jag i skogen och plockade en massa svamp och idag har jag rensat allt, kokat ur vattnet och fryst in i paket. Det var en massa härliga sorter men allra mest av svart trumpetsvamp. Det blev även en omgång med syltatd svamp där jag justerade receptet lite. Det blir spännande att se om det blir ännu godare nu.
 
Det allra största arbetet under dagen var att tömma en lösdrift. Jag la dyngan direkt i vår nyinköpta kärra och spred ut det på en av åkrarna. Det allra sista fick jag skotta för hand. Nu är det gjort och det känns så bra. Trots att det regnat en del under hösten så blev det inte kletigt eller några körspår på åkern. Det verkar som om jorden fortfarande törstar efter den långa torkan i somras.
 
Nu häller regnet ner därute så i morgon ska jag plocka mer svamp och så ska vi fylla det rengjorda fårhuset med maskiner och städa undan på gården. Vi ska även åka iväg och hämta hem alla träd som togs ner i vintras och våras. Dags att få hem det så det kan kapas och klyvas till ved.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0