Slit och vila

Nu gäller det att göra sista rycket med rengöring utanför varje lösdrift och så ska jag tömma en som vi inte kommer ha djur i under vintern. En återstod att skrapa på det grusade området och det var den värsta för där hade det gått en stor grupp förra vintern och dessutom gått på obegränsat med foder. Får de äta så mycket de vill blir det också mer bajs. Jag hade skrapat en del med traktorn och det blev några skopor till som gick att köra. Slutligen fick jag ösa för hand det allra sista. Just den lösdriften är svårast då det lutar så mycket och därför blir det också mycket att handskotta. Tre helt fulla stora traktorskopor fick jag ihop innan jag var nöjd. Det kändes ordentligt i ryggen efteråt.
 
I dag blev därför helt perfekt att åka iväg på en kursdag och få sitta mest hela dagen och vila upp sig. Det blev dessutom en väldigt bra dag med Våga välja tillväxt-gruppen. Vi var på Dufweholms herrgård utanför Katrineholm. Bra konferenslokal och bra mat. Vi hade en mycket intressant föreläsning om google adward. Blev mycket inspirerad och ska nog testa det marknadsföringssättet. Kanske ett sätt att nå den tyska marknaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0