Bilhaveri

Det är inte alltid det blir som man tänkt. Skulle åka hem från Skåne efter att ha träffat mina barn och barnbarn. Hans fyllde två år så på lördagen hade vi kalas för honom.
 
 
När det var dags att ta bilen visade det sig att det hänt något med styrservon och all olja rann bara rakt ut ur burken. Som tur är har vi en assistansförsäkring så de skickade en bärgningsbil och tog den till en verkstad. Till mig bokade de en tågbiljett så jag kunde ta mig hem. Nu får vi se hur fortsättningen blir då bilen måste lagas och sedan transporteras hit på något vis. Fortsatta rapporter kommer alltså framöver.
 
Det gick bra med tågresan men kan konstatera att det passar bäst för de i städerna. Jag fick först skjuts till Lund (40 minuter) för att ta tåget. I den här ändan kom jag till Södertälje där Anders fick hämta. Sedan tog det 60 minuter hem. Det går alltså inte fortare och det kostar otroligt mycket mer med biljett och all körning som måste till i ändarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0