Julmarknad

I går var jag på julmarknad på äldreboendet i Björnlunda. Jag var inbjuden att stå och sälja varor från min gårdsbutik. Jag visste faktiskt inte var stället låg så jag fick gå in på eniro och se hur jag skulle köra dig. Det låg i utkanten av samhället och riktigt på landet - fint. Det är inget ställe man ser från de större vägarna.
 
Jag åkte dit i god tid för att hinna ställa upp allt innan marknaden började kl 11.00. Det var mycket jag fick bära in för jag tog med mig ett urval av nästan allt som jag har i butiken. En massa olika ätliga produkter och drycker. Dessutom en stor säck med våra härliga fårskinn, ullgarn från mina egna får och så lite keramik från min samarbetspartner.
 
Det var ganska OK med försäljningen. Siffrorna hjälptes upp av att jag sålde ett fårskinn. Det var den mest populära produkten för det var mängder med människor som var fram och kände och beundrade de fina skinnen. Många tog en broschyr med sig så de kunde ta kontakt senare. Tror nog att flera av dem kommer höra av sig. I övrigt var det väldigt spretigt med vad jag sålde. Det verkade som att alla kunder ville ha olika saker. Jag hade lite provsmakning på rökt älg så de bitarna sålde jag slut på.
 
Nu är jag inbjuden till ytterligare två julmarknader men den ena kommer jag tacka nej till och den andra är i Järna och där funderar jag på att vara med. Ska ta rätt på lite mer fakta först innan jag bestämmer mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0