Nu är det dags

Alla de senaste dagarna har gått åt till alla förberedelser inför den 10:e maj. Gårdsbutiken öppnar och vi har matvandring för utländska researrangörer. Om jag börjar med det sistnämda så kommer det personer från England, USA, Danmark, Norge och två journalister från Tyskland. Det hela ska genomföras på engelska så jag har hjälp av en guide som behärskar språket bra.
 
Under veckan har jag farit runt och hämtat hem varor från småskaliga matproducenter. Nu är det påfyllt i hyllorna och det blev riktigt fint. Det blir spännande att se hur mycket folk som kommer och besöker oss. Anders får stå i butiken de timmar som jag tar hand om matvandringsgästerna.
 
Det blir att kliva uipp tidigare än vanligt för att hinna de sista förberedelserna och hinna checka att jag kommit ihåg allt. Det är en riktig utmaning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0