Kul på läger

Just nu pågår ett tredagars mamma(pappa)-barnridläger här på Rocklösa. Lika trevligt som vanligt och det är roligt när alla ryttarna får nya aha-uppplevelser. Den här gången är alla barn lika entuastiska med sina hästar och det borstas länge och grundligt på dem. Lagom till lägerstarten tappade Grattis en sko men min bussiga hovslagare kom nästan omgående och satte på en ny.
 
I dag hade vi ett praktiskt teoripass där alla fick prova på att longera. Vi tog med oss Miljard till ridbanan och då började jag först med att visa och sedan fick alla prova på en liten stund. Det alla var överens om efteråt var att det ser lätt ut men kräver koncentration och mycket övning för att fungera bra.
 
Vi vuxna avslutade med en övning där vi kände på hur det är att vara häst. Vi provade hur balansen påverkas av om ryttaren tvingar hästen in i den mall vi alla lärt oss att det ska vara. Som skillnad testade vi hur hästen själv skulle valt att gå. Vår övning ledde till många skratt när vi sprang omkring och var hästar. Insikten det gav var mycket intressant och frågan är hur man ska ställa sig till det här. Inspirationen till övningen fick jag från Linda Nilsson som kommer till Rocklösa 16-17 juni och håller ridkurs. Linda har så många intressanta reflektioner och sund kunskap. Vill du också vara med och utveckla dig med hennes hjälp? Det finns några platser kvar dessa dagar. Skicka ett mejl så berättar jag mer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0