En verklig njutning

Vilket väder. En helt underbar vårdag hade vi idag. Ingen blåst, solen sken och det var så varmt så jag hade bara en långärmad t-shirt på mig. Det måste vara rekord med tidig vår. Vi är ju fortfarande i den första delen av mars månad. Vi passade i alla fall på att njuta och avslutade arbetsdagen med ett glas vin uppe på balkongen på Lillstugan. Det är vår älsklingsplats att sitta på på eftermiddag/kväll. Solen har gått runt och det är en underbar utsikt över landskapet. I dag såg vi en stor hackspett högt uppe i eken. Antingen var det Spillkråkan eller Gröngölingen. Vi hade motljus så vi såg bara siluetten.
 
Innan vi slog oss ner och kopplade av hade vi plockat av allt taktegel på hinderhuset samt tagit ner vindskivor och läkten. Nu ska hinderhuset få byta namn till gårdsbutiken/matboden. Här kommer finnas en massa gott att handla f o m maj. Våra matvandringsdeltagare behöver inte åka tomhänta härifrån.
 
Vi mötte också vår granne från Årby nere vid bron. Vi hade stämt träff för att gå igenom vilket underhåll som behövde göras på bron. Det är vår vägförening som har ansvaret för den och jag har tagit på mig att undersöka och ta in prisuppgifter på det som behöver göras.
 
Hinderhuset blir nu uppfräschat och stiger i graderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0