Vilken skörd

Jag känner mig väldigt nöjd med den här dagen. Först var jag på en tur runt och hämtade lite färskvaror till matvandringen som jag ska ha i morgon. Förberedde sedan alla fat och skålar och körde ut porslinet till de olika stoppen. Min grönsaksodlare hade nu fått fram riktigt skapliga rödbetor så de fick ingå i en god röra. När allt var förberett inför morgondagen satte jag på slåttermaskinen på traktorn och började slå en vall. Typiskt nog kom det regn ett litet tag men då passade jag på att flytta lite hästar och ge ankorna mat. Strax var solen framme igen så det blöta torkade snabbt bort. Hela gärdet gick bra och jag har nog aldrig någonsin haft  så lång och tjock gröda. Det var nästan lite läskigt att köra i ytterkanterna för när det är så frodigt så ser man inte dikeskanten. I år slår jag bara en vall eftersom jag har så mycket foder kvar från tidigare år. På torsdag ska jag stränga och på fredag kommer killen som balar och plastar.
 
Måste också berätta att jag såg en jättefin fjäril igår. Det var en amiral.
 
Amiralfjäril
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0