Kyligt

Vilken kall midsommar. Alla finkläder doldes av tjocka tröjor och jackor. Lånade t o m ett par överdragsbyxor (vinter) ett tag och det var så skönt. Vårt hus är inte helller speciellt varmt när det bara är ett par grader på nätterna så igår kväll kröp jag ner under dubbla tjocka täcken. Sov gott och var ordentligt omstoppad när jag vaknade utan att vara övervarm. Det var bara näsan som stack fram. I kväll har vi satt på värmen för det är inte kul att vantrivas i huset och gå runt och frysa.
 
Nu har jag mitt barnbarn Hans här på Rocklösa. Det är mycket spännande saker att titta på tycker han. Katter, hästar och så är det inga plana gator utan ojämn natur med många utmaningar. I dag gick vi upp i backarna och letade smultron. Populärt och Hans tyckte inte det var så kinikigt om de var omogna. De slank ner de också.
 
I hagen stod den stora blåklockan i full blom.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0