En lång dag

Gick upp två timmar tidigare än vad jag gör i vanliga fall. I dag var det dags för en matvandring igen. Det är mycket som ska förberedas och allt ska köras ut till rätt plats så det är skönt att inte känna sig allför jäktad. Den här gången lyckades jag bli klar en hel timme innan vandringen skulle starta. Skönt med den tiden och passade på att njuta av en kopp kaffe.
 
Det är alltid så trevliga deltagare och man hinner prata lite extra med flera under de fem timmarna som vandringen pågår. I mina ögon var vädret helt perfekt (inte så varmt) fram tills vi nästan var färdiga på stora stoppet. Då öppnade sig himlen och det regnade intensivt en stund. Synd men inte mycket man kan göra när det kommer så hastigt. Enligt SMHI skulle det vara uppehåll hela dagen. Regnet var nog mycket lokatl.
 
Tyvärr tappar min avslagna vall lite av sin kvalitet när det först torkar och sedan blir blött. Nu hoppas jag på sol och vind i morgon så att dagens väta snabbt torkar bort. Då kan jag vända ihop strängarna och luften kommer åt ännu bättre.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0