Aktivitet in i det sista

I går kl 15 anlände våra tyska gäster som ska hyra Nergården i en vecka. Jag har jobbat som en iller inför deras ankomst för att hinna få allt klart. Gick t o m upp några timmar tidgare på lördags morgonen. Det är helt otroligt vad man samlar på sig när det finns utrymmen. Nu disponerar de ju samtliga ytor så det blev storrensning i tvättstugan, i förrådet under trappen och storrengöring i köket. Dessutom blev äntligen det nya sovrummet helt färdigt i bottenvåningen. Köpte en säng häromdagen och sydde sedan gardiner under hela fredagskvällen.
 
 
Jag hade bestämt att jag ville ha någon form av rumsavskiljare i stora rummet. Kikade på vikskärmar på nätet och tänkte att jag får köpa den minst fula. För det var faktiskt så att jag inte tyckte någon av de jag hittade passade in riktigt. När jag var på shoppingtur sprang jag på några speglar IKEA och då fick jag en helt annan idé. Nu har vi monterat två speglar ihop så det blir en spegelvägg åt ena hållet. Andra sidan klädde jag med ett tyg. Resultatet blev långt över förväntan.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0