Vilken dag

Jag har varit på kurs hela dagen. Oj vilken bra kurs måste jag säga. Otroligt redig och tydlig föreläsare som verkligen visste vad hon pratade om. Trots den stora gruppen lyckades hon få oss att göra väldigt bra och matnyttiga övningar och dessutom hinna presentera våra resultat. Måste säga att jag blev djupt imponerad av hela dagen. Dessutom lärde jag mig massor och fick några aha-upplevelser.
 
Under dagen hände något mer otroligt bra. Det måste vara ödet. Min matvandring har ju varit med på mässa i England så jag har gått här och funderat kring hur jag skulle hitta en bra guide som kunde guida på engelska. Under vår kaffepaus sitter jag bredvid en kvinna som jobbar med sensomotorisk träning och då berättar hon att hon har guideutbildning och brukar guida mycket i Malmköping på stadsvandringar och liknande. Hon är språklärare och talar flera språk utan problem. Så där satt hon som jag hoppas ska vilja samarbeta med mig och ta alla engelska matvandringar framöver. För att göra det ännu bättre så väntar de invasion på sina guideturer om "Hundraåringen". Jag ser genast möjligheter till att paketera ihop det med en matvandring. Nu ska vi träffas och se om vi känner att vi vill samarbeta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0