Vaccinering

I dag har veterinären varit här och vaccinerat alla hästarna mot influensa. Bilbo behövde också få påfyllning av stelkrampsvaccin. Det ges bara var 3:e år. När veterinären ändå var här passade jag på att kolla Grattis och Elin lite extra. De är ju äldst och båda har haft rörelsestörningar under hösten. Grattis var ojämn på senaste ridlektionen och Elin trodde jag först hade blivit träffad av en spark men det ville aldrig bli bättre. Efter att jag sprungit med Grattis och visat honom vid longering fick han godkänt av veterinären. En pyttliten stelhet i ett ben men är man 26 år så är det inte så konstigt. Elin däremot fick tummen ner. Kraftig rörelsestörning. Han lyfte försiktigt hennes ben och det märktes att hon tyckte det gjorde ont. Det här innebär att jag måste fatta ett mycket tråkigt beslut. Vi får glädja oss åt det långa livet, 29 år, som Elin haft och vilka sköna sista år hon haft här på Rocklösa.
 
Elin får god morot
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0