Mer på gång

Det blev alldeles för få timmar med sömn i natt. Först hade jag svårt att somna i går fast jag var så trött och så var det tidig morgon idag då jag skulle iväg på möte och befinna mig i Strängnäs redan 8.30. I dag var det dags för träff i den så kallade slottsgruppen i vår region. Gruppen ingår i Destinationsutveckling i Sörmland och är en arbetsgrupp för regionen Eskilstuna, Strängnäs och Gnesta. Dagen handlade om att göra tredagarspaket med trevliga reseförslag för den utländska turisten. Ett ganska kort och intensivt möte så var hemma igen vid ett.
 
Kl två kom en entreprenör som jobbar med att göra avlopp bl a. Vi har blivit ålagda att bygga infiltration och sedan ska alla i kommunen som bor nära vatten också installera något som fångar upp fosforn i avloppsvattnet. Vi tog en titt på vår trekammarbrunn och han tyckte den var av bra kvalitet och såg inga problem med att göra det som behövs. Allra bäst var att han hade bra lösningar på rören som ska sticka upp och ett litet brunnslock. Allt blir nu med betonghöljen så då kan hästarna gå där och beta utan att skada sig eller rören.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0