Städa

Vilken rysare det var på OS-TV:n idag. Vem kunde tro att Kalla skulle kunna hämta upp 26 sekunder på 5 km, gå om och ta guld. Imponerande!
 
Jag har kommit på världens bästa sysselsättning när man samtidigt vill se på OS. Jag tar med mig olika högar av allt som samlats på skrivbordet och sitter och sorterar. Nu är skrivbordet helt rent och den känslan är så härlig så nu vill jag mest sitta där och njuta.
 
En annan perfekt sysselsättning framför TV:n är att klä om mina stolar i Nergården. Jag tar med mig en dyna och har den i knät. Sitter sedan först och bänder upp alla nitar med en liten skruvmejsel, därefter drar jag ur dem med en tång. Sedan klipper jag ut en bit från mitt nya tyg och så återstår att spänna och hålla för att sätta i nya nitar. Det frestar på händerna en del så det blir en klar då och då.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0