Talgoxemysterium

I bland händer det som man inte vill ska hända. En liten fågel ser inte glasrutan och flyger in i ett fönster. Vi hörde en duns och där ute i rabatten låg det en talgoxe. Jag gick ut och tog upp den. I början var näbben öppen som att den behövde luft så jag blåste lite försiktigt. Den fick följa med ner i stallet och jag satte den i en gallerbur så att den kunde återhämta sig.
 
Några timmar senare kom jag ner till sadelkammaren och döm om min förvåning när det inte fanns någon talgoxe kvar i buren. Helt omöjligt att ta sig ur tänkte jag men det var en lite bredare springa på ett ställe och kanske den klämt sig igenom där. Jag hittad i alla fall ingen fågel. Får ta och leta i morgon när det ljusnar. Den borde dra sig mot fönstret och på det viset avslöja sig. Roligt att den i alla fall verkar ha piggat på sig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0