Snabb tillvänjning

Vintern kom riktigt plötsligt och nu har vi rejält kallt. Ca 17 minus som mest under lördagen. Det tog ett par dagar att vänja sig men nu tycker jag bara att det är så härligt. Det blir ett speciellt ljus på förmiddagen när det är rejält kallt och så lyser solen så härligt. Men man märker att den knappt orkar upp över trädtopparna. Snart har det gått en vecka mot ljusare tider. I den här kylan har jag svårt att slita mig och gå in. Det är extra mysigt att gå runt hos djuren, ge dem mat och pyssla med allt. Det som tar en massa extra tid nu är ju att vattnet fryser hos alla fåglar. Det blir att bära varmvatten  med sig.
 
Mitt på dagen tog jag en en rejäl promenad med min dotter i solskenet. Vi såg många spår från olika djur i snön.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0