Ett tungt ok

Tänk vad vissa måsten gör att man inte får något vettigt gjort. På min lista har det länge stått "Skriv rapport till Skogsstyrelsen". Det där har jag inte tyckt att jag har haft tid med och skjutit framför mig hela tiden. Nu är det bara två veckor kvar innan den måste vara inlämnad. Det är lättare att välja andra trevligare uppgiter men för mig blir det som ett tungt ok som hindrar mig från att vara effektiv. Varje dag tänker jag att i morgon börjar jag. Så kommer den dagen och så tänker jag likadant igen.
 
I dag har i alla fall det stora hänt. Jag har börjat med rapporten. Det är egentligen inte klokt att jag ska behöva lägga ner 7-8 timmar på att skriva en rapport bara för att jag erhållit ett bidrag från dem. Det är 24 frågor där i stort sett varje kräver en lång utläggning. Jag har nu tagit mig igenom det mesta utom att skriva en sammanfattning. I morgon ska jag läsa igenom allt och sedan göra slutklämmen. Det ska bli så skönt när jag får lägga handlingarna på brevlådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0