Ett supertips

Vi som bor på dessa breddgrader har oftast brist på D-vitamin i våra kroppar. Under sommaren fyller vi på depåerna bra om vi vistas i solen varje dag men senare under året står solen så pass lågt så den inte gör någon nytta. Jag provade förra vintern att äta den rekommenderade dagsdosen men kände ingen skillnad. Jag har läst om många som äter det dubbla och mår så bra så i år prövade jag det. Vilken skillnad! Innan jag började kände jag mig lite låg men efter några dagar med dubbel dos kände jag mig glad, nöjd och tillfreds och arbetslusten återvände. Dessutom försvann en olust som funnits i kroppen. Jag lät min man också testa och han upplevde samma stora skillnad. Märkligt nog behöver jag mindre med sömn också.
 
Jag läste nyss en artikel om forskningen på D-vitamin. Forskarna är mycket förvånade över sina upptäckter och bl a har man sett att vitaminet är mycket viktigt för att förhindra mängder med sjukdomar, t ex cancer. Här kan ni läsa artikeln
http://illvet.se/manniskan/medicin/vitamin-d-ar-nyckeln-till-kroppens-forsvar
Missa den inte.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0