Uppröjning

Det var ett tag sedan jag gjorde frukost till gäster så det kändes lite ringrostigt i morse. 12 stycken skulle utfodras och till råga på allt var inte allt på sin plats i köket. Det tänkte jag inte på när jag planerade tiden. Under uthyrningsperioden har många av köksgrejerna hamnat i andra skåp och lådor så det blev lite stressigt att få allt klart i tid. Det löste sig men plötsligt upptäckte jag att det saknades servetter så de kom fram i slutet av ätandet.
 
Mitt på dagen hade alla åkt. Då ägnade jag mig åt att röja efter den intensiva veckan. Diskade porslin, forslade ner det till gårdsbutiken och passade på att packa inför nästa matvandring. Det känns så skönt att plocka undan allt. Nu kommer en mycket lugn vecka där inget är inskrivet i kalendern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0