Snacka om tur

I dag var det Matvandring för tredje gången den här veckan. Prognosen på morgonen sa regn från kl 11 (då vi börjar) och hela dagen. Många köpte en regnponcho av mig innan starten och just i början kom det några droppar. Sedan var vi ute i drygt 5 timmar och det kom bara några stänk ett par gånger. Otrolig tur måste jag säga. Som vanligt var det ett mycket trevligt gäng som öste beröm över maten och dagen som fick högsta betyg. Efteråt handlade alla lite med sig från gårdsbutiken. Det börjar faktiskt bli så att en del varor snart är slut i hyllorna. Jag blir aldrig klok på det där med vilka varor som går bäst. Varje gäng har sitt mönster och det skiljer så mycket mellan varje grupp. Ibland ska alla ha t ex rapsolja och nästa gång köper ingen av det.
 
Efter en intensiv vecka återstår nu bara att göra söndagfrukost till våra boendegäster. De är på bröllop med fest under natten så jag behöver inte vara klar förrän till 10. Skönt att få lite sovmorgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0