En rymmare

Nu börjar det kännas lite mer höstaktigt och snart försvinner semesterkänslan. För att övergången inte ska vara så dramatisk är det skönt att kunna mixa arbetsuppgifter med lediga stunder fyllda av andra aktiviteter. Eftersom vår dotter Martina och hennes pojkvän varit här i några dagar har vi haft trevliga middagar och gjort små utflykter. I går var vi alla till Stockholm för att fira mina föräldrars 60-åriga bröllopsdag. Roligt att träffas allihopa och det är inte så ofta som vi är så många. Vi bor ju lite utspritt.
 
Innan jag åkte iväg upptäckte jag att det fattades en lite kyckling inne hos hönan som har helt nykläckta små. Den hade smitit ut och ramlat ut ur husvagnen. Som tur var hörde jag små gälla pip och kunde lokalisera den. Först var den i det höga gräset utanför hägnet men sedan tog den sig in under husvagnen. Till råga på allt började det spöregna. Jag försökte se den för att kanske kunna fösa fram den men det var inte så lätt. Efter fem minuters väntan dök den helt plötsligt upp vid hjulet och då kunde jag fånga den och stoppa tillbaka den under sin mamma.
 
I dag tog allvaret vid och en stor del av dagen tillbringade jag i Nergården med att städa inför nästa gäng med gäster. Den här gången är de bara fyra som ska bo där i en vecka. De får det riktigt rymligt och skönt i det stora huset. Det är den sista bokningen från Tyskland för den här sommaren.
 
Gästerna har många sovrum att välja på
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0