Så mycket att göra

Det är välidgt mycket att göra på gården just nu. Med det fina vädret har det blivit akut att ordna till hagarna och flytta hästar. I dag fick jag hem avmaskningsmedel så nu kan jag förbereda så att de inte tar med sig ev maskar ut på betet.
 
Jag började även att köra ut lite bord och dy till de olika stoppen på matvandringen. När jag gjorde det kände jag inspirationen för att komma igång för säsongen. Det ska bli så roligt. Jag hann även prata med några av mina producenter och nu börjar det bli dags att göra en inköpslista. I morgon kommer min kaffeleverantör och ska förevisa några av sina teer.
 
Nu har det torkat upp så mycket så jag kunde ta fyrhjulingen och åka runt och städa upp efter bygget av alla spångar. Det blev nästan en hela kärra med träspill. På vägen var jag bara tvungen att ta några bilder på vårtecken som gör en glad.
 
Gulsippor i överflöd i slänten
 
 Påfågelsöga - en av våra praktfjärilar. Kul att komma så nära med kameran.

Kommentarer
Postat av: Antonia

Det där är ju en Sorgmantel, ganska ovanlig fjäril har jag för mig:) Otroligt vacker!

Svar: Klart det är. Förstår inte vad jag tänkte på när jag skrev. I dag såg jag däremot en Påfågelsöga.
Rocklösa

2014-04-27 @ 20:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0