Hårda dagar

Nu är det hårdkörning. Varje dag börjar tidigt för snickaren kommer redan kl sju och då är det full rulle. Det snickras och byggs och jag servar så mycket jag hinner. Min uppgift är att köra ut allt material t ex. I går och idag har det varit stora och enormt tunga långa plankor. Efter ett tag känns det som att man knappt orkar lyfta ens det lättaste. Jag kör med fyrhjuling och timmersläpet men ändå är vissa brädor så långa så det blir lite obalans. Mitt uppdrag är även att kapa till i rätta längder och så kör jag skruvdragaren allt vad jag hinner. Jag som i stort sett aldrig jobbat med en sådan tidigare börjar nu känna mig lite mer hemma med den. Klart enklast är att skruva neråt. Just nu är det långa skruvar på 1 dm som ska i. Byggena går snabbt framåt och jag är väldigt nöjd med resultatet. Killen jag lejer är väldigt duktig. Han kommer från Farmartjänst. Jag rekommenderar verkligen att använda dem. Jag har läst tidigare om att de är mycket populära som arbetskraft då det är bönder som är vana att jobba hårt, lösa problem och inte slappar bort dagarna med långa pauser. Allt det stämmer verklingen in på min hjälp.
 
 
Vårt tranpar är mycket irriterade på att vi håller på där de vill vara och trumpetar ilsket när de är tvungna att flytta på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0