Höst

Nu har hösten gjort sitt intåg på riktigt. Minusgrader på nätterna och idag en väldigt kall isig vind. Frosten låg kvar länge på skuggplatserna och det gick inte att få igång traktorn förrän solen värmt den ett tag. I solen var det varmt om man hittade en läplats.
 
Jag passade på att plocka av alla äpplen på vårt äppelträd. I år är det bara ett på hela gården som burit frukt och det är vårt James Grieve. Det är ett litet träd och brukar alltid vara helt översållat. I år var det stora fina äpplen men inte så många så det gick ganska snabbt att lägga dem i en låda. Passade även på att beskära lite i kronan.
 
Gav mig också iväg på en tur på markerna. Målet var egentligen att kika efter svampställen inför svampkurserna. Hittade några ställen när jag kom till fuktställena. I år kan man knalla runt mitt i kärren utan att sjunka ner. Jag följde i stället vår gräns runt hela gården. Det var roligt för jag hittade ganska många gamla gränsstenar som visade hur sträckningen är på vår mark. Anders och jag ska börja sätta upp lite stolpar så att det blir tydligare när man ska sköta skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0