Ovanlig dag

Det har varit så körigt under en period nu och det känns som jag knappt varit på gården. Måndagen var äntligen en tom dag där det enda inbokade var att mina föräldrar kom på besök några timmar. Däremot var "göra-listan" jobbigt lång och det var många punkter som var måsten. Trots det njöt jag av dagen. Kylan bet i kinderna när jag packade foderkassar. Arbetet vid skrivbordt flöt också på ganska bra även om det är några punkter kvar på min lista. De får jag fortsätta med i morgon.
 
Jag har fått en kommentar att jag absolut måste lägga ut här på bloggen när Matvandringen med slottsboende är ihopsatt i ett paket. Jag har en facebooksida för min matvandring och där finns nu ett inlägg om paketet. Gilla gärna sidan så blir ni uppdaterade hela tiden om det som sker https://www.facebook.com/pages/Rockl%C3%B6sa-matvandring/466169546787127
Det finns redan nu möjlighet att köpa presentkort eller boka detta underbara tvådagarspaket. Detaljer kommer läggas på hemsidan framöver men här kommer information i stora drag:
Dag 1 Matvandring på Rocklösa kl 11.00 - 16.00. Därefter finns möjlighet att handla med delikatesser med sig hem. Nu är det dags att åka över till Sparreholms slott för att checka in på slottet. Slottet ligger helt underbart så passa på och njut av omgivningarna, exteriören och interiören. Här kan man sjunka ner i någon av de familjära salongerna och drömma sig tillbaka till svunna tider. Kvällen inleds med ett välkomstglas och sedan serveras en lättare supé och ostbricka.
Dag 2 Sov länge om du vill och sedan serveras en härlig frukost. Kl 10,00 är det guidad visning i ett av deras intressanta och spännande museum. Därefter är det dags att checka ut. Pris för hela upplevelsen är 2.395:-/person med boende i dubbelrum.
 
Alla jag berättat för om slottspaketet har sagt "Det vill jag åka på". Bättre julklapp kan man knappast hitta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0