Minnet sviker

Har ni märkt att jag inte gjort något blogginlägg på flera dagar. Oerhört ovanligt. Måste erkänna att jag helt enkelt glömt det. Det står så mycket på min agenda och uppenbarligen ramlar då vissa saker bort ur mitt minne. Nu tänkte jag berätta om alla fantastiska dagar som varit.
 
I onsdags var jag på heldagskurs för Ola Wallström. Temat för dagen var att sätta mål. Jag hade två kursdagar med Ola förra hösten som vände upp och ner på det mesta och gav mig skjuts i rätt riktning. Nu var det alltså dags igen. Repetion och en del nytt. Och vet ni, det är lika underbart denna gång. Han är så fantastisk. Det är svårt att säga varför men jag sitter och längtar till nästa kursdag som kommer i nästa vecka. Det är sällan att man känner så.
 
I går torsdag var jag på säljstuga. Det är en praktiskt inriktad säljkurs som handlar om det där jobbiga att ringa "kalla samtal" och försöka sälja sin produkt/tjänst. I går var det bestämt att vi skulle sitta allihopa och ringa runt. Det blev precis samma känsla som när jag en gång i tiden var ansvarig för ett gäng som skulle jobba med som det hette då - telemarketing. Det är faktiskt kul när man är ett gäng och det som händer är att det verkligen blir gjort fast man tycker det är jobbigt i början. Jag jobbade med att sälja in matvandringen till företag och hann få kontakt med rätt person 6 gånger. Alla dessa har jag nu skickat en kuvert med broschyr och lite info om matvandringen. Det blir spännande att se om det leder till några bokningar.
 
I dag har det varit fullt upp. Hovslagaren blev försenad med ett par timmar och hann precis att bli färdig tills jag hade ett möte med Elisabeth på Sparreholms slott. Vi satt sedan och bestämde hur vi skulle göra ett paket av matvandringen tillsammans med slottsboende. Nu återstår bara att skriva ihop en trevlig presentation. Jag kan tipsa er om att detta kommer bli helt fantastiskt. Slottet är underbart och miljön och känslan är helt oslagbar. Kombinationen matvandring - slottsboende är så perfekt så jag skulle själv vilja boka en sådan upplevelse. Det här blir också den perfekta julklappen att ge bort till någon man bryr sig om. Jag är ansvarig för bokningarna så det är till mig man vänder sig för frågor och bokningar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Skriv i bloggen så fort det finns möjlighet att boka, tror att mina föräldrar skulle flyga i taket av lycka om de fick en sådan julklapp!

Svar: OK. Vad kul att du läser min blogg. Vad gör du nu för tiden?
Rocklösa

2013-11-25 @ 09:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0