Sörmlandsresa

I dag bar det iväg med bilen runt nästan hela Sörmland. Jag stannade första gången i Malmköping och då var klockan åtta. Halv fyra på eftermiddagen var jag hemma igen. Nästa gång kan jag nog klara resan på lite kortare tid för vid två tillfällen valde jag inte den mest optimala vägen. Det är svårt att hitta på vissa platser när man inte kört där flera gånger.
 
Jag var lite orolig för de första varorna som jag la i kylväskan. Åtta timmar är lång tid att lyckas hålla kylan. När jag kom hem la jag ner en termometer för att kolla och det visade sig hålla 5 grader så det var ju helt perfekt. Bra att veta så att maten inte blir förstörd.
 
Nu ligger en del i frysen, ett kylskåp är fullt och alla varor som inte behöver kylförvaras står staplade i vår matsal. Till nästa år måste jag försöka fixa en liten lagerlokal så jag slipper ha det inne i vårt bostadshus.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0