Möte med våren

Jag blir glad av allt som händer i naturen. Änder som simmar på vår översvämmade äng och andra fåglar som dyker upp här och där - det ger verkligen en härlig lyckokänsla.
 
I dag anlände några ladusvalor till Rocklösa. Nu får vi se var de tänker bosätta sig. Det brukar vara minst fyra par som får fram en till två kullar var nere i stallbyggnaderna.
 
På dagens vandring mötte jag en humla med sitt härliga surr och på stigen snubblade jag nästan över en ihoprullad orm. Trodde först den var död men den rörde lite lojt på sig när jag petade på den. Den var nog nyvaken och inte så uppvärmd ännu. Strax därefter låg det en till i en hopringlad hög.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0