Första matvandringen

Oj vad roligt att jag nu äntligen är igång med mina Matvandringar. Så mycket förberedelsearbete har jag haft för att hinna bli färdig med allt. Nu i lördags var det dags för premiärturen. Ett speciellt inbjudet gäng som fick i uppdrag att ge mig extra mycket feedback.
 
Det var väldigt snärjigt innan det startade. Helt klart är jag ännu inte van vid att komma ihåg vart allt porslin och mat ska till för station. Jag hade allt nedskrivet och fick läsa ofta för att få det rätt. Tillslut var allt där det skulle och då var det dags för start med årets första deltagande gäng.
 
Vädret var fint. Lite mycket blåst men ändå lugnare än vad det varit de andra dagarna. Allt flöt på precis som planerat. Kan säga att matproducenternas produkter gjorde succé. Allt fick mängder med lovord. Jag varvade berättandet om maten med lite om naturen på olika sätt och så lite historia. Alla tyckte att de små stoppen när jag berättade olika saker var en av de stora höjdpunkterna och förhöjde upplevelsen och att de fick höra mycket som de inte visste.
 
Jag har jobbat mycket med innehållet och försöker göra det varierande. Roligt när min tanke visade sig vara ett bra koncept. Det här är det roligaste jag gjort på många år. Ser verkligen fram emot nästa gång.
 
Dukar upp vid sjökanten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0