Återträff

I går var jag på något väldigt trevligt på kvällen. Gänget som var här på LCHF-kurs i januari hade återträff och samlades i Stockholm hemma hos en av de som var med på kursen. De hade även bjudit in mig. Det blev en kanonkväll. Förrätt, varmrätt och dessert så goda allihopa. Att få sätta sig till dukat bord och bara njuta och med trevligt sällskap runtomkring gjorde det till en toppenkväll. Det blev mycket LCHF-prat förstås och intressant att höra om vad var och en har upplevt under sin resa med en ny kosthållning. Den som gått ner mest i vikt hade minskat med 11 kg på 4 månader. En lagom takt och det bästa som alla sa att man får äta sig mätt hela tiden.
 
I morse läste jag en intressant artikel i DN, från torsdagen, som jag rekommenderar. Den fanns i kulturdelen och handlade om psykiska diagnoser. Låter kanske inte så spännande men det som beskrivs kan i stället betecknas skrämmande. Bl a tar man upp att vi fått så många diagnoser bara för att läkemedelsindustrin för fram sina mediciner och blåser upp det hela. Bl a är det de som hittat på diagnosen panikångest. Man lyfter också fram att många medicineras fast de egentligen inte är sjuka. En artikel väl värd att lägga några minuter på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0