Mycket snö

Tänk att snön ligger kvar i tjocka täcken. I dag hade jag en ridlektion på ridbanan och Bouchette fick verkligen jobba för att ta sig fram. Det blir fina steg på hästarna. Bra vinklar på bakbenen och rejäla kliv fram. Nyttigt men jobbigt. Jag var lite orolig att Dominans skulle rymma ur hagen när Bouchette gick in i stallet för att förberedas för ridningen. Från början hojtade de lite till varandra men jag gav hästarn i hagen mat så de hade annat att tänka på. Det fungerade perfekt. Himla skönt för tidigare har jag fått ställa in på Dominans och Elin för att kunna ta en ridtur på Bouchette. Komplicerat och tar tid. Nu ska jag ta iväg henne ofta så att det blir en vana för Dominans att vara kvar utan att stressa igång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0